Administratie
Administratie
Verplichtingen
Als ondernemer moet u voldoen aan een aantal verplichtingen. Zo bent u wettelijk verplicht om een goede en gedegen administratie op te zetten en bij te houden. Naast de administratie kan het zijn dat u ook een jaarrekening moet aanleveren. Ondernemers met een B.V. moeten een jaarrekening opmaken, vaststellen en deponeren bij de Kamer van Koophandel en banken (bij een financiering of hypotheek).
Wij snappen dat u geen tijd heeft voor deze verplichtingen en zorgt dat uw boekhouding voldoet en u de belangrijkste jaarcijfers inzichtelijk heeft. Deze cijfers gebruiken wij vervolgens weer voor het opstellen van de belastingaangifte(n) inkomstenbelasting. Dit wordt met u persoonlijk doorgenomen.
- Voor ZZP'ers, starters, eenmanszaken, V.O.F. of B.V.
- Voldoe aan alle verplichtingen
- In één oogopslag zien waar u staat
- Betrouwbare cijfers, die de basis zijn voor het nemen van gefundeerde beslissingen
Werkwijze
Hoe het werkt
De gehele administratie
Voor het grootste deel van onze klanten verzorgen wij de gehele financiële administratie. Dit houdt in dat wij periodiek de administratie in een map aangeleverd krijgen. Deze boeken wij vervolgens in ons financieel pakket (Exact Software).
BTW aangifte
Uit de administratie volgt dan automatisch de Btw-aangifte. Deze sturen wij maandelijks, per kwartaal of jaarlijks digitaal naar u en de Belastingdienst toe. U ontvangt daarbij een overzicht met de huidige resultaten en cijfers.
Rapportages
Het opmaken van tussentijdse rapportages behoort ook tot de mogelijkheden. Bijvoorbeeld ter beoordeling van een aanvraag van een (hypothecaire) lening of de aanvraag van een lease van een bedrijfsauto.