boekhouding en administratie

img_13Als ondernemer moet u voldoen aan een aantal verplichtingen. Zo bent u wettelijk verplicht om een goede en gedegen administratie op te zetten en bij te houden. Naast de administratie kan het zijn dat u ook een jaarrekening moet aanleveren. Ondernemers met een B.V. moeten een jaarrekening opmaken, vaststellen en deponeren bij de Kamer van Koophandel. Ook banken vragen om een jaarrekening als u een financiering of hypotheek aanvraagt of reeds hebt. Wij begrijpen dat u niet teveel tijd wilt besteden aan deze verplichtingen.

Wettelijke verplichting: een gedegen boekhouding

Van der Wal Administraties zorgt ervoor dat u voldoet aan uw verplichtingen en de belangrijkste cijfers inzichtelijk heeft. Na het afsluiten van het boekjaar verwerken wij uw administratie en stellen de jaarrekening samen. Op basis van de gegevens die in uw administratie zijn verwerkt. De cijfers die hieruit voortvloeien, worden weer gebruikt bij het opstellen van de aangifte(n) inkomstenbelasting. Het rapport wordt ook persoonlijk met u doorgenomen. Als u bepaalde werkzaamheden zelf wilt blijven doen, zoals bijvoorbeeld uw boekhouding, dan zijn wij er om u persoonlijk te begeleiden. Wij kunnen u dan ondersteunen bij het controleren en het opmaken van de jaarstukken. U kunt zo flink wat besparen.

inzicht in uw cijfers en kengetallen

Of u een ZZP’er bent, een eenmanszaak, V.O.F. of B.V. heeft, het is belangrijk dat u inzicht heeft in uw jaarcijfers. Deze laten u in één oogopslag zien waar u staat. Betrouwbare cijfers zijn de basis voor het nemen van gefundeerde beslissingen. Van der Wal Administraties verzorgt graag uw administratie en boekhouding zodat u voldoet aan uw verplichtingen en precies weet waar u staat.

De werkwijze van Van der Wal Administraties

Voor het grootste deel van onze klanten verzorgen wij de gehele financiële administratie. Dit houdt in dat wij periodiek de administratie in een map aangeleverd krijgen. Deze boeken wij vervolgens in ons financieel pakket (Exact Software). Uit de administratie volgt dan automatisch de Btw-aangifte. Deze sturen wij maandelijks, per kwartaal of jaarlijks digitaal naar u en de Belastingdienst toe. U ontvangt daarbij een overzicht met de huidige resultaten en cijfers.

Het opmaken van tussentijdse rapportages behoort ook tot de mogelijkheden. Denk daarbij aan rapportages die financiële instellingen nodig hebben ter beoordeling van een aanvraag van een (hypothecaire) lening of de aanvraag van een lease van een bedrijfsauto.